تزریق پلی یورتان حرارتی

تزریق حرارتی
تزریق حرارتی

عایق کاری حرارتی ساختمان یکی از راه هایی است که باعث می‌شود در تابستان گرمای کمتری وارد منازل شده و در زمستان گرمای کمتری از آن خارج شود. از جمله مهمترین فاکتورهایی که در انتخاب عایق حرارتی مناسب کاربرد دارد مقاومت حرارتی آن هاست چرا که نشان دهنده میزان عبور گرما از آن هاست.
عایق های حرارتی متفاوتی وجود دارد که مقاومت حرارتی آن ها یکسان است که در این صورت فاکتور مهم در انتخاب عایق حرارتی، محل کاربرد آن است
میزان تلفات انرژی نقاط مختلف ساختمان متفاوت است، به طور مثال با تزریق پلی یورتان حرارتی دیواره های خارجی ۳۵ درصد ، سقف ها ۲۵ درصد ، کف ساختمان ۱۵ درصد ، پنجره ها ۵ درصد می باشد. که فاکتورهای مذکور در کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش ساختمان تاثیر بسزایی دارد.

انواع عایق های حرارتی

 

عایق حرارتی پشم سنگ ( Rock wool )


ایـن عایـق وزن نسـبتا سـبکی دارد و به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.عایق حرارتی پشم سنگ از رایج ترین و سالمترین عایق های حرارتی است.درضمن این عایق دوستدار طبیعت بوده و تمامی اجزای آن قابل بازیافت است.
معمولا برای عایق کاری دیوار های خارجی به صورت تخته بکار می‌برند و به راحتی چوب قابل برش است. از کاربردهــای مهــم پشــم ســنگ اســتفاده از آن بــه عنــوان ضــد حریــق می‌باشــد. در حقیقت از ایــن پوشــش بــرای حفاظــت از ســازه هــای فلــزی، تاسیســات الکتریکــی، چاهــک هــای آسانســور و راهروهـای فـرار و … در برابـر حریـق اسـتفاده کرد. طـول عمـر پشـم سـنگ زیـاد بـوده و بـه انـدازه عمـر سـالنها و اماکـن ورزشـی می‌باشــد (البته در صورتی که رطوبت به آن نفوذ نکند).
با عایــق کاری پشــم ســنگ مصــرف انــرژی بــرای گرمایــش و ســرمایش ســاختمان ٣۵ الــی ۴۵ درصــد کاهـش می‌یابد. در واقع در فصـل زمسـتان ۵ الـی ۷ درجـه سـانتیگراد دمـای داخلـی را گرم تـر و در فصـل تابسـتان تا ۱٠ درجـه سـانتیگراد دمـای داخـل سـاختمان را خنـک تـر می‌نماید.

عایق حرارتی پشم شیشه (Glass wool)


پشـم شیشـه از مذاب شیشه همراه با مقداری ماسه معمولی ساخته شده است. به الیـاف بسـیار نـازک تارهـای شیشـه کـه تقریبا می‌توان گفت بـه هـم متصـل هستند پشم شیشه می‌گویند. پشم شیشه یک نوع عایق گرم است که علاوه بر عایق حرارتی بودن میتوان از آن به عنوان عایق صوتی نیز استفاده شود.پشم شیشه و پشم سنگ به دلیل داشتن شباهت های زیاد هر دو جزء عایق های با پایه معدنی هستند.
مهم ترین نکته ای که باید در رابطه با انتخاب عایق های حرارتی درنظر بگیریم ، ویژگی های خاص عایق می باشد . چنان چه برای ساختمان عایق خوبی انتخاب شود دیگر نگرانی برای اتلاف انرژی در فصل های سرد و گرم سال نخواهید داشت و در هزینه های مربوط به مصرف انرژی صرفه جویی خوبی خواهید داشت .
عایق های حرارتی معمولا به صورت تخته ای و رولی و آجری د ربازار موجود هستند . بعضی از آن ها عایق مقاوم حرارتی و بعضی دیگر مقاوم حرارت و صوتی بوده ، انتخاب بهترین عایق حرارتی برای عایق کاری ساختمان امری مهم محسوب می شود که باید با توجه و حساسیت بالا صورت گیرد.
یکی از بهترین انتخاب ها برای عایق کاری دیوارها استفاده از عایق الاستومری می باشد . از این عایق ها معمولا برای عایق کاری انواع لوله ها و دیوار وداکت اسپلیت ها استفاده می کنند . از لحاظ کیفیت و قیمت مقرون به صرفه بوده و از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است . هم چنین مقاومت بالایی دربرابر گرما و سرما را دارد . یکی از کاربردهای بهینه از این عایق به عنوان عایق صدا در پمپ های خانگی می باشد ، عایق صوتی خوبی برای کاهش صدای آب داخل پمپ های خانگی است .
دیوارهای ساختمان راهم از داخل و هم از خارج می توان عایق بندی کرد . درعایق کاری خارج دیوارها معمولا با گرم شدن داخل ساختمان گرما داخل دیوارها باقی می ماند و درصورتی که محیط داخلی ساختمان سرد شود، گرمای دیوارها داخل ساختمان را گرم می کند .از این روش برای ساختمان های مسکونی بیشتر استفاده می شود اما در روش عایق کاری داخل دیوارها که معمولا برای ساختمان های اداری انجام می دهند ، گرمای داخل ساختمان باعث گرم شدن دیوارها نمی شود و تغییرات دمای ساختمان در این روش بالاست . بهتر است در این ساختمان ها از دستگاه های کنترل دما استفاده گردد.

 

تلفن:

۰۹۱۲۱۷۹۷۳۷۹

۰۹۱۲۳۴۱۹۶۵۳

۰۱۱۴۴۲۹۶۰۲۴

 

تهران، واوان، بازارسوده، پلاک ۱۳
تلفن: 02166270022
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 

مشاوره رایگان

+989121797379